DISTANČNÍ VÝUKA PRO PHV - 5. ROČNÍK
2.ročník: Rytmus 15/22, 1. cvičení zkus zaťukat oběma rukama- pravá ruka=vrchní řádek, levá ruka=spodní řádek.
str.16,cv.24 stupnice D dur. Nápověda: jsou křížky na správném místě? ( kontrola na str. 12). Kde jsou půltóny ve stupnici? ( porovnej s C dur na str. 10.) Oprav kvintakord- 1. , 3. a 5. stupeň. Příslušné noty si ve stupnici vybarvi a pak přepiš do taktu na konci.
3.ročník: 9/16 noty s posuvkami. Zvlášť si označ noty, zvýšené předznamenáním.
10/19 kvintakordy a jejich obraty- stupnice C dur. V učebnici jsou kvintakordy HARMONICKÉ= 3 tóny nad sebou= hrají se současně. Přepiš je na MELODICKÉ ( ROZLOŽENÉ) = c1-e1-g1, e1-g1-c2, g1-c2-e2. Zkus si je zahrát. 15/30 rytmus, 1. řádek.
4. ročník: str. 16, a moll melodická.
17/22 nauč se vyjmenovat pořadí mollových stupnic s křížky zpaměti.
poslech-viola. You Tube, Orchestr bez pódia aneb FOK za časů pandemie. VI. díl.
5.ročník: cv. na str. 34- durový kvintakord má prostřední tón o půltónu VYŠŠÍ než mollový. Porovnej kvintakordy E dur- e moll, H dur- h moll, F dur- f moll.
Poslech: Alessandro Scarlatti:Toccata for harpsichord in G minor ( Toccata pro cembalo g moll.)