Distanční výuka pro 4. - 6. ročník
Téma: Labyrint
Určeno pro žáky 4. až 6. ročníku
Technika: kresba tužkou
Pomůcky: čtvrtka A3, měkké tužky č. 1 a měkčí.
Minulý týden jsi měl možnost vyzkoušet si stínování (modelování) jednoduchých geometrických dílků řetězu.
Dnes bych chtěl, abys využil této zkušenosti s prostorem a vyzkoušel sis od ruky nakreslit labyrint nebo bludiště.
Postup:
- Pro správné vymezení perspektivních zkratek doporučuji nakreslit na čtvrtku velký kvádr nebo krychli v lince, která ti poslouží vymezit prostor labyrintu. Jako vzor si můžeš před sebe položit třeba krabici od bot.
- Objekt budeme kreslit z nadhledu tak, jako by krabice byla městem, na které se díváš z velkého kopce.
- Až budeš mít připravený tento „prototyp“ paláce, můžeš do něj začít vytvářet spleť chodeb a uliček. Doporučuji lineární kresbu dělat ostrou tužkou nebo mikrotužkou.
- Po rozkreslení labyrintu si urči směr, odkud bude osvícený a zároveň místa, kam bude dopadat stín.
- Vše, co máš nyní zakreslené v lineární kresbě, můžeš začít jemným šrafem stínovat stejně jako v případě řetězu z minulého týdne.
V příloze najdeš ukázku jak správně začít.