Základní umělecká škola Jižní Město, Praha

 Zpět

DISTANČNÍ VÝUKA PRO PHV a 2. ROČ

24.03.2021

PHV   23.3.

 

Dnes se v pracovním sešitě podíváme na str. 68. Pročteme si noty, dobře to promyslíme a pak vybarvíme podle návodu.

Pak si zkuste vyplnit další rébus. Kdo si s tím nevíte rady, prohlédněte si v sešitě všechny noty od c1 až do c2. Zkontrolujte si také řešení rébusu z minulého týdne. 

 

 

2. ročník  23.3.

Už jsme si říkali, že interval je vzdálenost. Když si představíme stupnici jako schody a jednotlivé tóny jako děti, které stojí v řadě na schodech, máme mezi nimi různé vzdálenosti - intervaly.

Třeba dvojčata Jája a Pája stojí na stejném schodu (jako když máme v notové osnově noty na stejné lince).  Můžeme to brát jako vzdálenost od prvního tónu k prvnímu a tento interval se jmenuje PRIMA.

Ještě si to prohlédněte a doplňte na str. 30, cv.49. Na protější straně vypracujte ve cv. 51 první 3 kytičky.  Na str. 32 si přečtěte cv. 52. Která z těchto temp už jste hráli? Jestli nevíte, podívejte se na začátek skladby nebo skladeb které teď zrovna cvičíte. Znáte ještě nějaká další označení tempa?

 

STRUNNÉ HUDEBNÍ NÁSTROJE

dělíme na nástroje drnkací, např. kytara, harfa, mandolína apod. Rozezníváme je drnkáním o strunu.

a na nástroje smyčcové, např. housle, viola, violoncello a kontrabas, kde strunu rozezníváme smyčcem. Podrobněji se na ně podíváme příště.