Základní umělecká škola Jižní Město, Praha

 Zpět

Distanční výuka pro 4. ročník - II. stupeň

04.12.2020

Téma: Labyrint

Určeno pro žáky 4. ročníku až II. stupně

Technika:  kresba tužkou

Pomůcky: čtvrtka A3, měkké tužky č. 1 a měkčí.

 

Minulý týden jsi měl možnost vyzkoušet si stínování (modelování) jednoduchých geometrických dílků řetězu.

Dnes bych chtěl, abys využil této zkušenosti s prostorem a vyzkoušel sis od ruky nakreslit labyrint nebo bludiště. 

 

 

Postup:

  • Pro správné vymezení perspektivních zkratek doporučuji nakreslit na čtvrtku velký kvádr nebo krychli v lince, která ti poslouží vymezit prostor labyrintu. Jako vzor si můžeš před sebe položit třeba krabici od bot.
  • Objekt budeme kreslit z nadhledu tak, jako by krabice byla městem, na které se díváš z velkého kopce.
  • Až budeš mít připravený tento „prototyp“ paláce, můžeš do něj začít vytvářet spleť chodeb a uliček. Doporučuji lineární kresbu dělat ostrou tužkou nebo mikrotužkou.
  • Po rozkreslení labyrintu si urči směr, odkud bude osvícený a zároveň místa, kam bude dopadat stín.
  • Vše, co máš nyní zakreslené v lineární kresbě, můžeš začít jemným šrafem stínovat stejně jako v případě řetězu z minulého týdne.

V příloze najdeš ukázku jak správně začít.