Základní umělecká škola Jižní Město, Praha

 Zpět

DISTANČNÍ VÝUKA PRO PHV - 5. roč

25.04.2021
PHV- Na straně 67 si zopakujte psaní not g1, a1, h1. Dejte si pozor na psaní nožiček! Nožička, jak už z minulé hodiny víme, se u h1 píše směrem dolů. V dalším cvičení modře zakroužkujte noty, které jsou správně a ostatní červeně škrtni. 
Budu ráda, když mi vypracovaný úkol zašlete na školní mail do 30. 4. 
 
1. ročník- Na straně 50 máme novou posuvku, které říkáme Odrážka.
Odrážku využíváme v případě, když chceme zrušit platnost křížku, nebo béčka v daném taktu. 
Př: Máme-li v taktu notu cis1 a chceme, aby jí ve stejném taktu přestal platit křížek, dáme před další notu odrážku a vznikne nám z toho c1. To stejné platí u béčka. Pokud chceme z noty des1 udělat d1, dáme opět před další notu odrážku. viz příloha níže. Nejprve si přečtěte říkadlo na straně 50 a pokuste odrážku podle vzoru napsat. Dále v pracovním listu (viz příloha) přidejte k další notě odrážku a doplňte názvy not. 
 
Dobrovolná domácí tempová soutěž mezi rodičem, sourozencem a tebou:
Dokážete se držet narůstajícího tempa a nesplést se? 
Kdo se dostane nejdál, vyhrál. Dejte mi vědět, do jakého levelu jste došli. :)
 
Budu ráda, když mi vypracovaný úkol zašlete na školní mail do 30. 4. 
2. ročník- Na straně 48/85 máme stupnici As dur. Stupnice As dur má v předznamenání 4b. (b, es, as, des)
Stupnici As dur doplň , označ oba půltóny a dopiš akord. Poté pokračuj v dalším cvičení 86- Akordy
Na straně 49 máme opakování intervalu kvinta. Dokážete v písničce Loučení, loučení https://www.youtube.com/…bTY najít kvintu? Zakroužkujte ji červeně. Splňte i další úkoly, které jsou k písničce psané. 
 
Dobrovolná domácí tempová soutěž mezi rodičem, sourozencem a tebou:
Dokážete se držet narůstajícího tempa a nesplést se? 
Kdo se dostane nejdál, vyhrál. Dejte mi vědět, do jakého levelu jste došli. :)
Budu ráda, když mi vypracovaný úkol zašlete na školní mail do 30. 4. 
 
3. ročník- Na straně 50/81 Doplň označení intervalu, zda se jedná o interval čistý, nebo velký. 
Od daných tónů pak doplň tóny. Když píšeme interval od tónu d1, nesmíme zapomenout na předznamenání stupnice D dur (dva křížky). To stejné od tónu g1 (G dur). 
Dále si zapamatujte v dalším cvičení 82 značky v notách. 
 
Dobrovolná domácí tempová soutěž mezi rodičem, sourozencem a tebou:
Dokážete se držet narůstajícího tempa a nesplést se? 
Kdo se dostane nejdál, vyhrál. Dejte mi vědět, do jakého levelu jste došli. :)
Na další straně 51/84 spojte čarou, co patří k sobě. 
 
Budu ráda, když mi vypracovaný úkol zašlete na školní mail do 30. 4. 
 
4. ročník- Na straně 46 Máme procvičování intervalů čistých a velkých. Přidávají se k nim ale i intervaly malé, které můžeme vytvořit snížením vrchního tónu o půltón. Př: v.3c1-e1, m.3=c1-es1, v.3= d1-fis1, m.3= d1-f1
Z čistých intervalů nelze interval malý vytvořit. 
Vyplňte celou stranu. 
 
Dobrovolná domácí tempová soutěž mezi rodičem, sourozencem a tebou:
Dokážete se držet narůstajícího tempa a nesplést se? 
Kdo se dostane nejdál, vyhrál. Dejte mi vědět, do jakého levelu jste došli. :)
 
Budu ráda, když mi vypracovaný úkol zašlete na školní mail do 30. 4. 
 
5. ročník- Na straně 42 vlevo doplňte názvy stupnic podle počtu posuvek v předznamenání do 7 křížků a béček. Dále na téže straně doplňte hlavní (T- tónický- 1. stupeň, S- subdominantní-4. stupeň, D-dominantní- 5. stupeň) kvintakordy v G dur, D dur, A dur, F dur. Dej si pozor na předznamenání a správně doplňte posuvky. 
 
Dobrovolná domácí tempová soutěž mezi rodičem, sourozencem a tebou:
Dokážete se držet narůstajícího tempa a nesplést se? 
Kdo se dostane nejdál, vyhrál. Dejte mi vědět, do jakého levelu jste došli. :)
 
Budu ráda, když mi vypracovaný úkol zašlete na školní mail do 30. 4.